Annons:
Etikettlivsstil
Läst 907 ggr
Pickapela
2015-10-07 14:33

Peruker

Skulle vara roligt och se om det finns fler här som lever för peruker. Skulle nog aldrig klara mig utan mina! Så skönt att byta hår efter humör! 😄

  • Redigerat 2020-12-19 00:28 av Lia
Annons:
DiamondIce
2015-10-08 10:05
#1

Jag vill gärna ha en peruk, men har aldrig hittat en som jag känner att jag skulle använda 🤔 Hur har du hittat dina? :)

Pickapela
2015-10-08 17:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#2

Min första peruk hittade jag på ebay. Den var väldigt billig och det märks på kvalitén. Men den går att använda och några har trott att det är mitt riktiga hår men jag själv känner mig inte jätte bekväm i den.
Efter det så hittade jag ett ställe som numera heter Lush wigs. En webbshop i england som gör så GRYMT snygga peruker för 500 lappen.

Den första jag köpte var den röda. Klippte rak lugg på den eftersom jag tyckte luggen var lite bångstyrig.

Sen köpte jag en svart som jag inte har någon bild vilket är konstigt för det är min favvo.

Och sen köpte jag den blonda. Mest för skojjs skull för jag ville se hur jag såg ut i blont hår.

Och där fick du hela mitt livs historia. ;)

DiamondIce
2015-10-08 20:21
#3

Jag hade aldrig gissat att du klippt luggen på den röda själv, vad snyggt det blev! 😮 Är det svårt att ta hand om perukerna?

Jag har lite svårt att hitta Lush wigs, har du någon länk? :) Jag får bara upp instagram, facebook och Lush.se ^^'' Förlåt, det blev lite många frågor nu, det var ju inte det du skapade en tråd för! 😞

Pickapela
2015-10-09 00:22
#4

Det är jätte lätt att ta hand om dom. Jag har dom i orginalförpackningen när jag inte använder dom. Köpte även en tangle teezer som jag borstar dom med. Sen kan man tvätta dom i vatten och ha i lite schampoo och "swisha" runt dom lite i vattnet och sen hänga på tork. Har inte tvättat mina än och då använder jag dom ganska ofta och har haft dom i snart ett år. Behöver kanske tvätta den svarta ser jag nu när jag kollar på den 😉

Lushwigs.com är adressen.

Bara för att vi pratar om det så blir jag sugen på att köpa en ny. Har ju ingen lila 😉

Tycker absolut du ska köpa en. Men det tar lite tid innan huvudet vänjer sig med att ha något på sig hela dagarna. Fick lite huvudvärk de första gångerna jag hade på mig dom länge men nu för tiden så känner jag knappt att jag har dom på mig!

DiamondIce
2015-10-10 11:13
#5

Oj, vad många fina peruker de har! 🤤 Jag har väldigt kort hår, så det vore kul med en lång peruk att ha då och då 😃 Jag ska se om jag har några pengar kvar i slutet av månaden, då ska jag absolut skaffa mig en! ^^

Pickapela
2015-10-11 21:42
#6

Samma här, har också kort hår sen jag klippte av mina dreads. Alltid lika skönt att kunna sätta på sig långt hår igen! 😃

Annons:
Upp till toppen
Annons: