Annons:
Etikettkultur
Läst 1015 ggr
DiamondIce
12/3/15, 2:46 PM

Women Wear Goth Fashion For A Week

Jag hittade en video där några kvinnor får prova att klä sig goth i en vecka. Här finns det en med män också. 

Jag tyckte att några av dem hade väldigt intressanta åsikter, och påpekade saker som jag själv täkt ibland. Vad tycker ni? 🙂

"People are afraid of what's different."Check out more awesome BuzzFeedYellow videos!http://bit.ly/YTbuzzfeedyellowMUSICKYRIE ALLEGROLicensed via Warner Chap...
  • Redigerat 12/19/20, 12:28 AM av Lia
Annons:
KPD
12/3/15, 3:02 PM
#1

Det var kul att se dessa videor. Intressant att det påverkade hur de kände sig. Visst påverkas nog de flesta av hur de klär sig men i detta fall var de "utklädda" till en stil som inte är deras, och trodde jag inte, att det skulle ha samma betydelse.


Värd för Finland ifokus, medarbetare på Ryssland ifokus.

Sommarek
12/4/15, 3:54 PM
#2

Häftigt! Kul att folk "vågar" och att de hittar nya sidor av sig själva.  :)

(Något annat  som slog mig när jag såg filmen, dock… när jag tänker efter så är alla gothare jag känner/känner till… tja, vita! Undrar varför?)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

DiamondIce
12/5/15, 10:16 PM
#3

#2 Intressant fråga… Men det måste ju finnas gothare som inte är vita? Jag har aldrig tänkt på det förrens du nämnde det! 🤦‍♂️

#1 De kanske blev mer påverkad just för att det är en annan stil än man är van vid? Jag undrar vad en som varit goth i många år skulle känna om de gick klädda i blåa jeans och vit tröja en hel vecka? 🙂

komigentammie
12/6/15, 2:38 AM
#4

Alla gothare är inte vita. Har snubblat över några via youtube 🙂

Hundar, råttor, katter, bodyart, shopping, veggiemat. Skrattar

DiamondIce
12/6/15, 2:21 PM
#5

#4 Kan du länka till några? Jag vill ha fler kanaler att följa! 😃

Sommarek
12/6/15, 4:24 PM
#6

#3 och #4 Klart att inte alla är vita - men alla jag känner är, och faktiskt de flesta jag hört talas om. Jag funderade bara på varför det var så i och med videon.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Annons:
RomDoll07
1/7/16, 1:48 PM
#7

#3 Jag var goth i flera år men klär mig nu mer "normalt", jag tycker fortfarande att gothstilen är jättesnygg men jag fick nog en överdos av svart och blev trött på att bara ha svarta kläder hela tiden så nu vill jag ha mer färg.

DiamondIce
1/7/16, 2:50 PM
#8

#7 Jag tror att det är rätt vanligt 🙂 Det är nyttigt med lite förändring ibland!

RomDoll07
1/7/16, 4:37 PM
#9

#8 Det komiska är att när man blir riktigt fäst vid en viss stil tror man gärna att det kommer vara för evigt och lägger ut massa pengar på dyra kläder och grejor, men så ändrar man sig i alla fall så småningom och har då en massa dyra grejor man inte använder längre😉 Jag hade förut det stora problemet att jag absolut inte ville ha svart längre men så gott som alla mina kläder var svarta så jag hade inget att ha på mig 😃

Sommarek
1/7/16, 5:08 PM
#10

#9 Som tur är kan man sälja och skaffa nytt.  ;)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

DiamondIce
1/7/16, 5:23 PM
#11

#9 Det är därför tradera är så bra 😃

KPD
1/8/16, 5:16 PM
#12

#7 Handlar det enbart om att du blev trött på stilen, eller kan det också handla om ett behov av att passa in i andra sammanhang och att inte ha goth som identitet? (Frågan riktar sig till alla som ändrat stil.)


Värd för Finland ifokus, medarbetare på Ryssland ifokus.

RomDoll07
1/8/16, 6:51 PM
#13

#12 Alltså, egentligen "var" jag inte goth utan "klädde" mig goth, jag har nog aldrig på riktigt identifierat mig med en viss stil utan ser mig bara som mig själv, oavsett hur jag klär mig. Egentligen hatar jag "labels" och har aldrig ansett mig tillhöra en viss bestämd grupp i samhället, varken vad gäller klädstil eller vad som helst annat. Jag är en sådan person som i princip aldrig köper ett koncept helt och hållet utan jag väljer ut det jag gillar från en massa olika källor och struntar i det jag inte gillar. Jag klädde mig t.ex. inte bara goth utan blandade ihop min egen stil av de kläder jag tyckte var snygga helt enkelt, oavsett om de ansågs vara gothstil, punk, emo eller vad som helst.

Så det att jag bytte stil handlade med största sannolikhet inte om att jag ville ha en annan identitet (eftersom goth aldrig var min identitet på riktigt) och jag bryr mig inte nämnvärt om att "passa in", så jag ser det som att jag tröttnade helt enkelt. Men jag tycker som sagt fortfarande om gothstilen, har fortfarande kvar mina gothkläder och har på mig dem någon gång ibland, men jag föredrar numera att ha mer omväxling i min stil.

Annons:
Upp till toppen
Annons: