Övriga alternativa livsstilar

Andra subkulturer

2014-11-05 03:32 #0 av: Lia

Goth är ju bara en av flera olika subkulturer. Det finns ju även till exempel punk, emo (fashioncore) och flera andra. Vilken tillhör du (om du anser att du tillhör någon)? Vad vill du läsa mer om, förutom då goth?

Endast du kan ju faktiskt avgöra vilken subkultur du tillhör!

Söker du vänner? Klicka här!

Borderline & Depression & Goth & IBS & Social ångest & Vänskap Gapskrattar

Anmäl
2014-11-11 17:31 #1 av: Niji

Jag tillhör nog Goth, emo, scene och Japanska :) 

Anmäl
2014-11-11 17:32 #2 av: Lia

#1 Bra kommentar - man kan ju faktiskt tillhöra flera Tummen upp

Söker du vänner? Klicka här!

Borderline & Depression & Goth & IBS & Social ångest & Vänskap Gapskrattar

Anmäl
2014-11-11 17:34 #3 av: Niji

Tack :D Haha jo! :) 

Anmäl
2014-11-13 03:02 #4 av: [GråHäxa]

Jag tillhör Goth, Gothic Lolita, EGL, Steampunk, Metal och alv inspirerat Skrattar

Anmäl
2014-11-14 07:37 #5 av: jagga-ewe

Musikmässigt har jag fått epitetet "punkindustriell synthgothare med fabless för metal" och det sammanfattar väl det mesta. Jag är inte så mycket för att sätta etiketter på mig själv eller andra. Det skulle gå åt så många etiketter på mig. Sen är jag nog för gammal för att orka tillhöra nån subkultur helt och fullt. Och vad är kraven för att nåt ska vara en subkultur? Ordet betyder ju en underkultur, vad är då överkulturen? Eller är det en delgrupp? Om "ryttare" är en livsstil och därmed kultur, är då "islandsryttare" en subkultur? Det är en livsstil men utan synliga yttre företräden, inget mode, ingen musik.

Men, jag är väldigt förtjust i punk, goth, steam punk och EBM.

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Anmäl
2014-11-14 11:41 #6 av: TatsuOni

Goth, gothic lolita och visual keiGlad

Värd för hår. Medarbetare på te.

Home is where the heart is ~ http://tatsu.blogg.se/

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.