Annons:
Etikettlivsstil
Läst 606 ggr
Lia
2014-11-05 03:44

Relationer

Påverkar din livsstil ditt förhållande med andra människor? Tillhör din partner samma subkultur, någon annan, eller ingen alls? Attraheras du främst till likasinnade, eller har det ingen eller liten betydelse? Är det viktiga kanske utseendet (modet)? Eller är det musiksmaken? Och hur ser det ut i din umgängeskrets?

Jag tror att denna fråga kan besvaras oavsett om man är gothare eller ej!

Annons:
Lia
2014-11-05 03:53
#1

Personligen bryr jag mig inte så mycket om vad min kille eller mina vänner lyssnar på för musik. Inte heller hur de klär sig. Dock har jag svårt att se min pojkvän iklädd Gothic Fashion!

[Torpedtass]
2014-11-14 12:57
#2

Min livsstil påverkar inte andra människor, inte vad jag upptäckt. Min man är inte gothare, han är hårdrockare. Kvittar vilken kultur personen är från till viss del, jag skulle nog inte kunna attraheras av en hiphopare eller den där moderiktiga kendockan.

Min umgängeskrets består mest av hårdrockare och våghalsar med någon enstaka gothare.

Sommarek
2015-01-04 11:02
#3

Min Bättre Hälft är av principen "om jag gillar det och det passar, fine", vilket funkar utmärkt för min del. Vännerna kommer i allt från lusekofta till svart och nitar; det är för min del inte alls viktigt hur man är på utsidan. Det enda jag har lite svårt för är väl folk som ser ut på ett visst sätt för att någon har sagt att man "ska" det - var finns den egna viljan, liksom?

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Challa86
2015-01-04 12:09
#4

Jag instämmer med vad de andra sagt. Kläd- eller musikstil kvittar för min del. Visserligen känner jag mig mer attraherad av män med alternativ klädstil framför hiphop eller brat 🤮stilen, och skulle jag inleda en relation med någon så är det ju insidan jag är ute efter. 

När det gäller vänner har jag 1 som jag aktivt umgås med, resten finns på nätet och där är det gemensamma intressen framför personlig stil som fört oss samman. 

Påverkar min stil min relation med andra människor? Nej. 
Påverkar min stil relationen mellan andra människor och mig? Ja. Jag upplever att de gärna tittar men vågar inte ta kontakt. Det som är udda är tydligen "farligt". 🤫😉

challameow.wordpress.com 

Upp till toppen
Annons: