Annons:
Etikettkultur
Läst 709 ggr
Lia
Lia Skrivet av sajtvärd eller medarbetare
2014-11-07 00:16

Musik?

Det finns ju hur många åsikter som helst om varje band, och jag tycker att vi ska diskutera och utveckla våra idéer här inne på Goth iFokus innan vi lägger banden i trånga fack!

Vad tycker ni är gotisk musik?

Och vad tycker ni inte räknas dit (ja, band som blivit klassade som Goth, men som du anser inte tillhör den genren)?

  • Redigerat 2020-12-19 00:19 av Lia
Annons:
Challa86
2014-11-10 21:53
#1

Bauhaus, Siouxie and the Banshees och Legendary Pink Dots är goth-band enligt mig. 69 Eyes, London after Midnight, The Cure hör väl också till men är inga band jag direkt lyssnar på.

challameow.wordpress.com 

Lia
2014-12-17 18:03
#2

Ett vanligt missförstånd är till exempel Marilyn Manson. Många tror att hans musik är Goth på grund av hur han klär sig. Detta gör ju inte själva musiken gotisk.

[GråHäxa]
2014-12-17 21:28
#3

Jag vet inte riktigt vad jag skall klassa henne som men en av mina favoriter är Emilie Autumn. Själv kallar hon sin musik för "Victoriandustrial" vart tycker ni hennes musik hör hemma? Det är ju väldigt mycket olika musikstilar på samma gång egentligen.  Hennes första album skiljer ju sig ganska rejält från de senare albumen.

Lia
2014-12-17 22:09
#4

#3 Ja, så är det ju ofta, att det är olika stilar på samma gång :) Men jag skulle säga att hon  är lite blandning av Gothic Metal och Steamgoth/darkwave ("Victoriandustrial"). Lite svårt att säga, och det är ju också mycket individuellt hur man tolkar det, och vilka låtar man syftar på 🙂

Upp till toppen
Annons: