Kultur

Utställning om gotisk litteratur i London

2015-01-02 22:13 #0 av: Sommarek

Hej alla!

Jag gick precis med, och tänkte passa på att tipsa om denna utställning som jag såg för inte så längesedan:

Terror and Wonder: the gothic imagination. (http://www.bl.uk/events/terror-and-wonder--the-gothic-imagination)

Den finns på British Library i London, visserligen bara till den 20/1, och är riktigt inspirerande. Det mesta visste jag i och för sig redan, men ett par överraskningar var där allt (om inte annat så är själva byggnaden i sig helt fantastisk; de har en hel, fyrsidig glasvägg som innehåller läderbundna böcker från golv till tak!

Anmäl
2015-01-03 23:24 #1 av: DiamondIce

Den hade jag gärna velat besöka, synd att man inte bor i närheten av London Ledsen

Anmäl
2015-01-04 10:43 #2 av: Sommarek

Ja, man kan hoppas att den kommer till ett lite bättre beläget ställe (vi hade turen att vara i London "i alla fall"). Om inte annat kanske man kan fråga BL om de vet vart den ska härnäst?  :)

Anmäl
2015-01-04 13:58 #3 av: DiamondIce

Det var en bra idé! Det är ju lite av en upplevelse att gå på såna utställningar :)

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.