Annons:
Etikettkultur
Läst 918 ggr
Lia
Lia Undersökning
2/2/15, 8:10 PM

Tillhör du någon religion?

Goth är ju religiöst obunden. Men det betyder inte att alla idivider som tillhör subkulturen är ateister. Alla är olika, och tillhör således olika religioner - eller inga alls. Så, tillhör du någon religion?

  • Redigerat 12/19/20, 12:13 AM av Lia
Annons:
[GråHäxa]
2/3/15, 1:16 PM
#1

Ja är pagan/hedning

[Torpedtass]
2/5/15, 10:12 PM
#2

Ja, panteismen.
Tillhörde en lite mörkare religion, inga namn nämnda, i yngre dagar men bröt mig ur och "växte upp".

Sommarek
2/6/15, 5:24 PM
#3

Japp, jag är wiccan. Många verkar tro att det är därför jag också är goth (man måste tydligen vara "alternativ", vad det nu betyder) i alla aspekter bara för att man är det i en.   :p

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Challa86
2/20/15, 8:34 PM
#4

Jag kallar mig kristen med en twist. Jag tror Jesus var Guds son och att han dog på korset för att vi skulle få våra synder förlåtna och att man kommer till himlen eller helvetet när man dör. Däremot är det mycket i Bibeln som jag inte kan stå för.. Kvinnan ska vara underlägsen mannen, får inte ha chefspostitioner, inte vara präst/pastor.. Det är tydligen okej att vara med i kyrkan om man begått äktenskapsbrott och utnyttjat barn sexuellt, men att dra ett tarotkort för att få insikt i vad man behöver tänka extra på under dagen är fy skam, ajja bajja dej! Då har man plötsligt djävulen i sig och är besatt av demoner. 
-älskar sina tarotkort, svarta kläder, goth och psychobilly musik och sitt extremfärgade hår- 

Jag vet vart jag står i min tro och jag tycker det är synd att andra som inte är så säkra i sin måste spotta på en för att man klär sig någorlunda annorlunda och inte lyssnar på gospel. 😎

challameow.wordpress.com 

Lia
2/20/15, 9:45 PM
#5

#4 Så himla bra sagt!! 👍

Sommarek
3/6/15, 11:26 AM
#6

#4 Skön inställning.  👋

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Annons:
SaraU
4/4/15, 4:37 PM
#7

Jag är ganska mixad, men lite av wicca, natur religioner, buddhism och lite inslag av andra asiatiska religioner.

the esthetic grown up is the child who survived

TatsuOni
3/17/22, 5:03 PM
#8

Nej jag tillhör ingen religion.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Upp till toppen
Annons: