Annons:
Etikettlivsstil
Läst 3391 ggr
lollynonna
9/6/15, 7:41 PM

Var hittar ni fina kläder?

Hej! Jag är ny här på sajten och håller på att förvandla min garderob till pastel goth:ig. Var köper ni fina kläder? Som kläderna på Pinterest? Jag vill inte direkt ha en svart T-shirt men massa mönster på,utan jag vill ha riktigt fina kläder! Har ni några tips på bra sidor man kan kolla på? Helst inte för dyrt, som tex 500 kr per tröja. Jag har kollat massor av sidor men inte direkt fastnat för så många kläder. Tack på förhand!

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

  • Redigerat 12/19/20, 12:22 AM av Lia
Annons:
[ThisIsWheels]
9/8/15, 4:53 PM
#1

Jag är visserligen punkare, men jag vet att www.shock.se säljer alternativa kläder. www.bluebanana.com säljer också alternativa kläder och www.kawaii.se säljer typ 90% söta, gulliga kläder, men det finns även lite rockiga klänningar och kjolar som kan vara något för dig. Du kan även kolla lite på secondhand! Där kan man hitta lite basplagg som man sedan kan göra om (ifall du är den pyssliga sortens tjej). Ebay kan man också hitta lite smått och gott. 

Hoppas att det hjälpte lite i alla fall 😃

// Sally

lollynonna
9/8/15, 5:17 PM
#2

#1 Tack så jättemycket för länkarna! Hittade några riktigt fina saker😍

Men en sak som verkar svårt är att hitta det pastelliga i pastel goth. Man hittar lätt det svarta och mörka, men det pastelliga då? Var hittar man det?

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

[ThisIsWheels]
9/8/15, 5:32 PM
#3

#2 Ingen orsak 😉 Vad roligt att du hittade lite fina saker! 👍 Hmm… När jag sökte på "pastel t-shirts" på Ebay så kom det upp lite olika tröjor som kanske faller dig i smaken 🙂 Det är det enda som jag kommer på just nu, men jag skriver igen om jag kommer på något mer :3

lollynonna
9/8/15, 5:45 PM
#4

#3 Jo jag har kollat lite på ebay men jag får/vill inte ha saker med djävulstecken på. Alltså uppochnervända kors, eller den där stjärnan du vet? Stjärnan gillar jag, men som sagt är min mamma kristen och gillar inte att jag bär sånt. Och typ alla tröjor på ebay har det tecknet :/

Ja gör gärna det!:D

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

lollynonna
9/8/15, 8:43 PM
#5

Jag hittade en jättebra sida just!:D http://sandysshop.storenvy.com/

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

[ThisIsWheels]
9/9/15, 10:14 AM
#6

Okej! Det var ju synd… Men vad roligt att du hittade en annan hemsida!! 👍 Lägg gärna upp en bild på något plagg som du har köpt 🙂 (Jag är lite nyfiken😉)

Annons:
[ThisIsWheels]
9/9/15, 4:40 PM
#7

Åh, jag kom på en till sida! www.dollskill.com har alternativa kläder, som till exempel kawaii, goth och punk. Det fanns en del pastel toppar och lite annat roligt som skor, smycken och väskor (bland annat)! 👍😃

lollynonna
9/9/15, 6:27 PM
#8

#7 tack! Ska kika den då jag får tillgång till dator. Ja det ska jag göra när sakerna kommer!:D

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

lollynonna
9/14/15, 7:41 PM
#9

Hej igen. Vad kan man ha till knästrumpor? Jag köpte en kjol idag, men vad mer? Shorts är ju inte direkt så fint om man vill känna sig lite vinter-höst-mys. Vet ni nåt bra ställe där jag kan köpa fler kjolar? Helst utvidgade, inte så tajta.

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

[ThisIsWheels]
9/14/15, 7:55 PM
#10

#9 Hallå! Jag brukar köpa mina knästrumpor på www.shock.se 👍

Där finns lite knästrumpor, men dem är ganska rockiga: **  http://www.shock.se/Accessoarer/Strumpor**

Om du klickar på länken och går till andra sidan så finns det lite knästrumpor (bland annat randiga):  

http://www.shock.se/Accessoarer/Strumpbyxor--Stayups?TreeID=22859&typeid=1&page=1&orderby=-9

På partykungen.se kan du också hitta lite olika slags knästrumpor och tights. (Jag vill dock varna att vissa av sakerna dem säljer är lite dirty. Men om man bortser från det så säljer dem fina och roliga kläder och accessoarer 👍)

http://www.partykungen.se/strumpbyxor/spec/pp100/

H&M säljer inte speciellt mycket knästrumpor egentligen, men om du letar efter svarta eller gråa så kan du kika lite där:

http://www.hm.com/se/products/ladies/lingerie/socks_tights

Hoppas att det hjälpte lite och jag skriver igen om jag kommer på något mer ställe 🙂

lollynonna
9/14/15, 8:05 PM
#11

#10 Tack! Ska kolla där om jag hittar lite kjolar också:) Är det typ bara du som är aktiv här?🙂

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

[ThisIsWheels]
9/14/15, 8:10 PM
#12

#11 Hahaha, det verkar nästan som det 😂

Jag är inne här ganska ofta eftersom jag är intresserad av olika alternativa stilar (allt från Kawaii till Goth) och det är förmodligen därför som jag spammar dig lite 😉

Sommarek
9/15/15, 11:41 AM
#13

#4 Stopp och belägg! "Den där stjärnan", eller pentagrammet som det heter, är inte en djävulssymbol! Japp, det finns satanister som bär det men de har inte fattat vad det är för något. Satanister bär ju även kors, och det är ingen som tror att det är en djävulssymbol för det.

Pentagrammet, eller pentaklet som det heter om det är inne i en ring, har använts av många olika slags grupper, bland annat de tidiga kristna som ansåg att det stod för Jesu fem sår (händer, fötter och panna). Det har även använts av Leonardo da Vinci - kolla på hans Vitruvianske Mannen och se om du inte känner igen formen, som här står för den perfekta människan, eller det perfekta förhållandet andligt/kroppsligt. Idag används det mest av hedningar och tillhängare av naturreligioner, där det symboliserar de fem elementen (vatten, luft, jord, eld och ande) och påminner om att det ska vara balans mellan dem.

De satanister som använder pentagram/pentakel vet antagligen inte att bilden av djävulen med bockhorn är den kristna kyrkans förvanskning av Den Behornade Guden, en arketyp som tillbetts i många tusen år och till och med finns att hitta i grottmålningar från paleolitikum. Eftersom kyrkan ansåg att alla andra gudar utom deras egen var onda och falska "tog de över" denna bild och förvandlade den till Satan. Satanister som tror de är bad-ass går alltså runt med en fertilitets-och växlighetsgud på ryggen.  :)

Här är en hel del info om vad symbolen står för, och med det avslutas föreläsningen.   ;)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Annons:
lollynonna
9/15/15, 4:20 PM
#14

#13 Tack! Dock så menade jag inte att stjärnan var ett djävulstecken, utan bara upp och nervända korset. Men jag kanske inte förklarade det så tydligt?☺️ Ska visa ditt inlägg för mamma så kanske hon ändrar sig om pentagram-bärelse.

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

lollynonna
9/15/15, 6:17 PM
#15

Okej nu behöver jag tips på var man kan köpa kjolar. Har kollat typ överallt..

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Sommarek
9/16/15, 8:13 AM
#16

#14 Aha, då läste jag fel. Sorry.  😞

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Whippet
9/17/15, 7:28 PM
#17

Finns ur snygga knä strumpor på madlady också ^^

I'm out Vilar huvudet i handen

Pickapela
9/23/15, 11:13 PM
#18

Jag har väldigt mycket pastel goth kläder i min garderob och jag köper mest från aliexpress.com. Väldigt billiga kläder men dock inte så bra kvalitet på en del saker. Men det finns hur mycket som helst och sist köpte jag 10 grejjer för under 300 kr.

Tar lite tid innan man får hem dom till brevlådan men jag är helt lost på den sidan just nu! 😛

Här är några grejjer jag fick hem senast jag handlade där. (inte så pastelligt men ändå i goth stilen?

Sommarek
9/24/15, 8:29 AM
#19

#18 Ååååh, "baddest witch in town" har jag ju lätt förtjänat.  :)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

lollynonna
9/24/15, 3:06 PM
#20

18 åh det ska jag kolla in! Supersnygga kläder!

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Annons:
Pickapela
9/25/15, 12:29 AM
#21

#19 jaa alla vi goth häxor borde ha en varsin! Bästa tröjan jag äger!

[viccaan]
12/6/15, 11:53 AM
#22

jag köper alla mina kläder i vanliga affärer, nu använder jag i och för sig inga pastellfärger utan bara svart men det går att hitta, HM har till exempel en sökfunktion som gör att du kan söka på färg :)

Upp till toppen
Annons: