Annons:
Etikettlivsstil
Läst 662 ggr
Sommarek
2015-12-05 19:48

Goth på jobbet

Jag hittar ganska ofta länkar med tips på hur man lyckas behålla sin goth-stil på jobbet utan att få sparken(!). De är såklart mest amerikanska; det verkar inte vara ett direkt problem här att faktiskt vara en individ, men jag funderade ändå… Hur gör ni på jobbet? Tonar ni ner er stil lite, är den kanske nedtonad redan från början, eller kan ni i princip klä er hur ni vill?

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Annons:
[viccaan]
2015-12-05 21:14
#1

Jag tycker piercingar är det största problemet. Man kan hitta snygga svarta kläder som ser proffsiga ut. Piercingar, helst i ansiktet är svåra att gömma.

TatsuOni
2016-07-26 15:13
#2

Jag har jobbkläder på mig och orkar inte sminka mig för jobbet. Så det enda som "skvallrar" om att jag är udda är "tatuering", örhängen och mitt svartfärgade hår och hårpinnar/hårgafflar.

Tack och lov så är t-shirt och byxor svarta på jobbet. Bara tjocktröjan som inte är det. När jag nu startar eget så kommer självklart mina arbetskläder att vara svarta😛

Men ärligt talat så skulle det vara opraktiskt att klä upp och sminka sig när ens jobb är att städa. Kräla runt på golvet för att torka lister och skåp, svettas i badrum när man torkar duschar… Armband och långa halsband är av fullt förklarliga anledningar opraktiska de också.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Upp till toppen
Annons: