Annons:
Etikettlivsstil
Läst 798 ggr
Sommarek
8/13/16, 6:58 PM

"Du är goth, alltså måste du tycka om..."

Råkar ni också ut för att folk antar en massa på grund av hur ni klär er? Alltså sådant som de tycker är typiskt gothare men som bara inte stämmer in på er? 

Alla omkring mig har av någon anledning fått för sig att jag gillar dödskallar, vilket jag inte gör. (Däremot gillar jag fladdermöss, ormar och ugglor - jag är mer inne på levande djur än delar av döda människor…  😃) När man får åttiosjuttonde gången påpekar att nej, man behöver inte gillar dödskallar bara för att man klär sig i svart ser folk helt sårade ut och mumlar något om att de bara tänkte på en och det var väl gulligt…

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

  • Redigerat 12/19/20, 12:31 AM av Lia
Annons:
TatsuOni
8/13/16, 7:05 PM
#1

O ja! Klassikern är väl att man måste vara satanist och skära sig i armarna…

I övrigt så fick min familj för sig att jag vill bo ett svart hus med svarta väggar och svart inredning. Ehh nä det blir lite som att bo i en fängelsehåla… Nu när jag har haft egen lägenhet i sju år så har de insett att det inte är så. Lila gardiner i vardagsrummet, trämöbler, svarta gardiner och sängkläder i sovrummet med bokhyllor i trä o.s.v.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Sommarek
8/13/16, 7:26 PM
#2

#1 Ja visst, ja! Man måste vilja bo i ett svart hus.  😃  För alla vet ju att man inreder sitt hem i samma färger som man har på sig…

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

[Ninji]2
8/13/16, 7:45 PM
#3

Förutom klassikerna som nämns ovanför så har man hört att man skulle offra djur, dricka blod, hata solljus.. :S

CaptainBunchie
8/13/16, 8:19 PM
#4

Det är väl ganska stereotypiskt att man ska gilla (svart) kaffe och att man är rökare vad jag förstått. Och att läsa/skriva dikter. Jag gör inget av det. 😃

Kommer annars mer på saker som är "tabu" enligt "de som är riktiga gothare".

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

Sommarek
8/13/16, 8:50 PM
#5

#3, #4, nej, verkligen inte jag heller! Okej, jag är lite fotofobisk på grund av mina överarbetande ögon, men jag gillar sol och dagsljus. Kaffe är gift och jag har aldrig rökt i hela mitt liv, inte ens provat.  :)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

TatsuOni
8/14/16, 11:08 AM
#6

Vin måste man också dricka! Fy på mig som varken röker eller dricker alkohol. Däremot så dricker jag kaffe, även om det blir mest te, så gothpoäng där eller?😂


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Annons:
Lia
8/14/16, 11:34 AM
#7

Man får inte heller ha färgglada kläder. Tänk om man skulle råka smälta in! :-O I och för sig hatar jag solen och är hellre inne, men det är för att jag får så ont av värme, och så gillar jag inte insekter! Haha.

TatsuOni
8/14/16, 11:58 AM
#8

Jag har ingenting emot sol egentligen. Jag tycker om sol, men jag vill inte vara i direkt solljus då jag inte vill bli brun och måste ha riktigt mörka solglasögon för att inte bli bländad och få huvudvärk.

Problemet är att jag blir brun ändå varje sommar… Små vändor i linne mellan bilen och jobbet/hemmet räcker för att ge mig lite färg. Dessutom så händer det att jag ibland får ge upp och ha t-shirt/linne kortare perioder för att inte smälta bort i värmen vid utomhusarbete i stallet. Mina gener gör att jag kan bli brun i svag marssol så ja… Sedan så är det kanske inte det smartaste att ha svart även i sommarvärme😂


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Sommarek
8/14/16, 7:29 PM
#9

#8 Kan vi byta? Jag tillbringar varje sommar med att bli brun i ansiktet och på armarna men blåskimrande på resten av kroppen… Om jag lägger en hand på låret kan man inte tro att de tillhör samma person.  😂

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

[Ninji]2
8/15/16, 8:45 AM
#10

Jag kanske skulle tillägga från mitt tidigare inlägg att jag jobbar som veterinär, dricker vatten och gillar värme/sol :P 

#8 Dricker inte heller alkohol och använder inte tobak, men kaffe dricker jag om jag blir bjuden :P

TatsuOni
8/15/16, 2:40 PM
#11

#9 Jag skulle föredra att inte bli brun alls😂 Lagom tills en sisådär mars så börjar jag bli tillräckligt blek igen, men då börjar det ju om igen!


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

[Metroid]3
10/4/16, 4:46 PM
#12

Utöver vad ni andra ha skrivit så har man även hört:
- "Halloween har redan varit"/"Det är långt kvar till Halloween"/"Halloween är inte förrän nästa helg"
- "Du kommer aldrig få något jobb"
- "Är du farlig?"

Upp till toppen
Annons: